Jak z dietą przygotować się do lata?

Lato już czuć w powietrzu. Dni są coraz dłuższe, cieplejsze, a miejskie bazarki przepełnione świeżymi, sezonowymi produktami. Sezon grillowy w pełni, a więc rodzinne biesiadowanie na powietrzu. A my z utęsknieniem czekamy na urlop, a co za tym idzie - wylegiwanie w ciepłych promieniach słonecznych!
To oczywiste, że piękna, promienna i lekko opalona skóra jest symptomem zdrowia. Dlatego zwłaszcza Panie ubiegając nadejście lata, troszczą się o przygotowanie skóry i jej kondycji, zanim przyjdzie czas odsłonięcia bikini. I absolutnie nie mam tu na myśli sesji w solarium!

Rainier Cherries bxp159784h

Sklepowe i apteczne półki proponują nam mnóstwo specyfików dla poprawy wyglądu skóry, począwszy od kremów brązujących i samoopalaczy, a kończąc na gotowych preparatach witaminowych z beta-karotenem. Pytanie jednak, po co sięgać po syntetyczne specyfiki, kiedy mamy do dyspozycji naturalne źródło witamin i minerałów w postaci warzyw i owoców, które nie tylko zabezpieczą naszą skórę od wewnątrz tworząc barierę ochronną przed promieniami UV, ale również sprawią, że stanie się promienna i piękna.

Warto wyjść na słońce ze względu na bardzo pożądaną witaminę D, o której niedoborach wciąż straszą statystyki. A prawdą jest, że nasz organizm najlepiej przyswaja i syntezuje ją sobie właśnie z promieni słonecznych. Wystarczy codzienna sesja 30 minut na słońcu, aby pokryć dzienne zapotrzebowanie, pod warunkiem, że wystawimy na słońce minimum 75% ciała. Trudno w naszym klimacie o przedawkowanie tej witaminy, a korzyści z niej płynące są nieocenione. Więcej na ten temat już niedługo w kolejnym poście.

A tymczasem, pierwszym sposobem przygotowania się na naturalny kontakt ze słońcem jest kuracja przeciwutleniaczami. O ich źródle i korzyściach, możesz przeczytać TUTAJ.

2 (4)Postawmy na to, co daje nam natura, czyli na żywność pełną witaminy A, C, E i beta-karotenu, które działają antyoksydacyjnie!

Oto w skrócie ich działanie i pochodzenie:
• Witamina A (retinol) – zapobiega łuszczącej i przesuszonej skórze, występuje w jajach, pełnotłustych serach, maśle, śmietanie, tłustych rybach oraz żółtych, zielonych i pomarańczowych warzywach i owocach. W maju postawmy na młodą marchew, zielony groszek, fasolkę szparagową, koperek.
• Witamina C i beta-karoten – usuwa wolne rodniki zapobiegając starzeniu. Jest niezbędna do wytwarzania kolagenu i syntezy melaniny. Usuwa przebarwienia skóry i wyrównuje jej koloryt. Korzystajmy z wielu możliwości, jakie dają nam sezonowe owoce i warzywa. Już niedługo czas na owoce jagodowe (czerwone i czarne porzeczki, jagody, borówki, jeżyny, truskawki, maliny, morele i wiśnie). Ponadto sięgajmy po arbuza, melona, mango, rzodkiewkę i paprykę.
• Witamina E – nazywana witaminą młodości, gdyż zapobiega starzeniu komórkowemu organizmu i wspiera jego dotlenienie. Znajdziemy ją między innymi w tłuszczach roślinnych (oleje, oliwa z oliwek), a także w nasionach słonecznika, orzechach i migdałach.

Ponadto pamiętajmy o pełnoziarnistym pieczywie i warzywach strączkowych, które są źródłem bardzo korzystnego błonnika pokarmowego SPRAWDŹ TUTAJ.

Tak zaopatrzony od wewnątrz organizm jest gotowy na kontakt ze słońcem. A ponadto efekty zastrzyku witamin w nowym jadłospisie są widoczne niemal natychmiast. Zamiast wydawać pieniądze na suplementy diety i tabletki, przygotuj na śniadanie pyszny koktajl warzywno-owocowy. Zjedz sałatkę ze świeżego szpinaku, dodaj paprykę, figi i zrób do tego sos z oliwy, oleju lnianego i świeżych ziół, zamiast dodatków w postaci grzanek i majonezu. Odstaw ciężkostrawne, przetworzone produkty, a przekonasz się, jak szybko poczujesz się lekko i zdrowo. Wykorzystuj produkty, jakie niesie letnia pora, eksperymentuj i baw się nowym menu – obiecuję, że czekają Cię same korzyści.